nedeľa 22. júla 2012


4. školiaci deň - Blog, blogovanie


4. školiaci deň Blog, blogovanie - opakovanie


Návrh priebehu školenia:


 
Zoznam digitálnych technológií:

  • cieľ: opakovanie poznatkov o blogu a blogovaní z 2. modulu, vytvorenie vlastného  blogu, vytváranie hypertextových odkazov na iné blogy
  • nástroje - internet, vzorové blogy, prezentácia, multimédiá
Základná stratégia školenia: od všeobecného ku konkrétnemu

Obsah školenia podľa portálu MVP:

Blog ako konverzačné médium
- diskusia: “Čo je to blog?” (Z1 - Z4)
- prezentácia vlastných skúseností s blogom
- vzorový blog a popis jeho jednotlivých častí
- výhody a riziká blogovania vo vyučovaní
- vytvorenie vlastného blogu a jeho prezentácia (Z5 - Z6)
- námety na vylepšenie vlastného blogu

Čo si mám vyskúšať pred týmto školením:
pripojenie na internet, vybrať si vhodné vzorové blogy, zopakovať si prácu s blogom, vidˇ: http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
http://goo.gl/WrNSr

Čo si mám preštudovať, pozrieť pred týmto školením:
Zdroje:
Z1 - Základné administratívne kroky lektora
Z2 - Učebnica 1. modulu - Kol. autorov: Digitálna gramotnosť učiteľa, s. 67 - 68

Z3 - Učebnica 2. modulu - Kol. autorov: Moderná didaktická technika v práci učiteľa, časť 2.1.1 Sociálne siete (sociálne siete, blogovanie s. 10 - 15)

Z4 - Učebnica 3. modulu - Kol. autorov: Slovenský jazyk a literatúra pre SŠ, časť 1.2.2 Blog ako konverzačné médium s. 48 - 63
Z5 - Blogger - návod, ako si vytvoriť blog: 
http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
Z6 - Video J. Hanč: Ako si vytvoriť blog: http://goo.gl/WrNSr
Z7 - Videokonferencia - Mgr. Sabol: Blogovanie 1.časť Blogovanie: http://goo.gl/Mrxw9
Z8 -  Vzorové blogy

Čo si mám pripraviť na školenie:

  • Otázky k diskusii o blogu
  • Elektronické linky  vzorových blogov
  • Video ako vytvárať blog
  • Formuláre na hlasovanie

Časový rozsah školenia: 9:00 - 15:30
(6 hodinové školenie a polhodinová obedňajšia prestávka)

Časový harmonogram činností:

9:00-12:00 Prvý blok školenia

9:00-9:45  Otvorenie školenia a administratívna činnosť
Aktivita lektora  

Lektor privíta frekventantov, otvorí dnešné školenie. Súčasne kontinuálne vykonáva administratívnu činnosť (Z1). V “pauzách” fotografuje skupinu, pričom na fotkách sú aj plagáty projektu. Oboznámi prítomných s časovým harmonogramom.

Spoločná aktivita
Diskusia - každý frekventant prezentuje vlastné skúsenosti práce s blogom.
Prostredníctvom hlasovania cez Polleverywhere, otvorené odpovede:

1. Ktoré blogy poznáte? http://goo.gl/yCQoJ
2. Ktoré blogy radi čítate a prečo? http://goo.gl/6u85K
3. Máte svoj vlastný blog? Uveďte svoju webovú adresu naň. http://goo.gl/BDU7n
4. Využívate blog pri vyučovaní literatúry? Prečo áno/nie? http://goo.gl/6u85K

9:45-10:45  Predstavenie viacerých vzorových blogov



Aktivita lektora (Z8)
www.jurajsabol.sk
http://davidkralik.blog.sme.sk
http://gjarsjal.blogspot.com/
http://marianminarik.blog.sme.sk/

Lektor prezentuje vzorové blogy. Popisuje, z akých častí všeobecne sa blogy skladajú  (názov blogu, anotácia blogu, aktuálny blogerský príspevok, texty, grafické prvky, fotogaléria na blogu,  hypertextové odkazy, odkazy na iné blogy a pod.).


Spoločná aktivita
Hlasovanie cez Polleverywhere
1. Ktorý blog považujete za lepší? http://goo.gl/b0wZn
2. Ktorý z blogov je pre Vás prehľadnejší, logickejší? http://goo.gl/bBTzB
3. Ktorý blog by vám vedel pomáhať pri vyučovaní? http://goo.gl/wZrRE

Diskusia k hlasovaniu, argumenty frekventantov, prezentácia vlastných skúseností.

10:30 - 10:45 krátka prestávka na občerstvenie

10:45-12:00 Tvorba vlastného blogu - video

Aktivita lektora - praktická ukážka
M. Rúfus http://www.tvlux.sk/archiv/play/998/poezia
alebo
M. Válek http://www.youtube.com/watch?v=bEVd1QEriVE&feature=relmfu

Aktivita frekventantov
Pripravujú zoznam otázok, ktoré by po vzhliadnutí videa položili svojim žiakom.
Napr. M. Válek:
1. Ktoré básnické zbierky si si zapamätal?
2. Čím bol Válek kontroverzný básnik?
3. Aké spoločenské funkcie zastával Válek?
4. V čom sa líši Válkova poézia od poézie M. Rúfusa, napriek tomu, že sú to takmer vrstovníci?
5. Ktorým slovám si nerozumel?

Inšpirácia pre vlastnú tvorbu so žiakmi na hodinách literatúry alebo na seminároch z literatúry: http://www.youtube.com/watch?v=uKaNicuCuW8&feature=em-uploademail

12:00-12:30 Obedňajšia prestávka

12:30-15:30 Druhý blok školenia

12:30-14:00 Vytváranie vlastného blogu
Aktivita lektora
Lektor predstaví stručne pokračovanie dnešného školenia.

Samostatná aktivita
Frekventanti vytvárajú blog podľa inštrukcií lektora. Apelujeme na ich grafickú i obsahovú tvorivosť, samostatnosť (Z5 - Z6):
http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=sk&answer=175250
http://goo.gl/WrNSr

13:30-14:00- časová rezerva

13:45-14:00 - prestávka, kopírovanie fotografií zo školenia na portál

14:00-15:30 Hlasovanie

Aktivita frekventantov
Frekventanti elektronicky zhodnotia školenie hlasovaním cez Google formulár, ktorý obsahuje tieto otázky:

  1. Aký ste mali pocit z dnešného školenia: veľmi dobrý, dobrý, neutrálny, zlý, veľmi zlý
  2. Dnešné školenie mi dalo:  veľa, skôr viac ako menej, skôr menej ako viac, málo
  3. Slovné hodnotenie - najdôležitejšia myšlienka
  4. Čomu ste najmenej rozumeli, alebo čo by ste potrebovali viac vysvetliť?
  5. Otázka, čo by ste sa spýtali?

Dotazník nájdete tu: http://goo.gl/zqsUp

Aktivita lektora - vyhodnotenie hlasovania, zodpovedanie otázok


15:20 - 15:30 Vypnutie počítačov a digitálnej techniky

15:30 Koniec školenia a odchod frekventantov

15:30-15:45 Odovzdanie miestnosti a odchod lektora

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára